Grymer.eu | Blog o grach

Twoje źródło ciekawostek o grach

gra przeglądarkowa superhex io
Gry IO

WIELOKĄTNE “PRZEJMIJ JAK NAJWIĘCEJ” | SUPERHEX.IO

Grę polegającą na przejmowaniu jak najwięcej terenu w odsłonie IO już miałem okazję przedstawić przy tytule Splix.io, Jednak tym razem omówię kolejne dzieło również z tego pod-podgatunku, ale tak naprawdę w zupełnie innym wydaniu.

Aby wprowadzić trochę różnorodności w tym artykule skupię się nieco na liczbach, nie będzie to sama ściana tekstu. Tak, aby był kontrast dla wcześniej omawianego Splixa.

W tytule jest słowo “wielokątne” nie bez kozery. Mianowicie tutaj pojedynczym polem są płaskie, równe sześciokąty. Żeby nie było – oczywiście kwadraty ze Splixa też można określić mianem wielokątnych figur.

Sterowanie odbywa się za pomocą myszki, co jest dość ciekawe i pozwala w późniejszych etapach mocno się wyskillować. W sumie ciężko byłoby sobie wyobrazić, aby sterowanie w tej grze było za pomocą klawiatury, np. strzałek, bądź WSAD. Jak zagracie to sami się przekonacie, że najpewniej mam rację. 😀

W grze występują dość sprawiedliwe mechaniki jeśli chodzi o unicestwienie przeciwników. Na obszarze przeciwnika jeśli w nas ów właściciel jakkolwiek dotknie to giniemy. To samo oczywiście dotyczy naszej perspektywy. Na obszarze neutralnym jeśli dwie “głowy” się zderzą obie strony przegrywają.

Oczywiście za przejmowanie terenu otrzymujemy punkty, tak samo za zabijanie graczy.

Celem gry jest zostanie ostatnim szczęśliwcem w meczu, bądź przejęcie 100% mapy. W pewnym momencie rozgrywki kolejni playerzy przestają dochodzić do meczu i gra odbywa się na zasadzie last man standing.

Teraz trochę więcej o tych wcześniej wspomnianych liczbach.

Na podstawie tego co sam zaobserwowałem w grze, 1% mapy jest równoznaczne z 1k = 1 tysiącem = 1 000 sześciokątów.

To oznacza, że na jedną rozgrywkę możemy maksymalnie posiadać aż 100 000 bloków.

Do tego za każdego zabitego gracza otrzymuje się 500 punktów.

Z tego co zauważyłem za przejęte przez przeciwnika figury tracimy punkty. Zatem nie można przyjąć sytuacji, aby wielokrotnie przejmować te same obszary przy danej rozgrywce.

Jednak przeważnie zwykłych graczy jak i botów jest przez co najmniej kilkanaście minut, a ich ilość waha się między 80, a 90. Dopiero później liczba ta zaczyna gwałtownie spadać, ponieważ nie ma już możliwości respawnu w tej samej rozgrywce.

W większym stopniu grywałem, w ten twór dawniej. Obecnie pograłem w to głównie dla tych wyliczeń. Na tej podstawie przy ostatnim moim mini rekordzie wynoszącym 5 017 punktów (po długiej przerwie), zostało wliczone 8 zabójsw graczy. Oznacza to, że można przykładowo przyjąć (oczywiście na to nie ma zasady, to takie luźne rozrywkowe wyliczenie), że co około tysiąc przejętych bloków można zabić nawet 8 graczy.

Wracając więc do wcześniejszej maksymalnej wartości za teoretycznie przejętą mapę w 100% – otrzymamy 100 000 punktów (bo każdy przejęty aktywny blok = 1 punkt).

Jeśli w ciągu ~1k punktów unicestwiłem 8 graczy, to przyjmując, że przejmie się całą mapę można by zabić nawet 800 graczy.

Za każdego gracza jest 500 punktów, zatem 800*500 = 400 000 punktów.

Razem z wcześniejszym 100k z samego maksymalnego przejęcia obszaru, łącznie można otrzymać nawet 500 000 punktów co jest okrągłym pół miliona pointsów.

A teraz spójrzmy na to z bardziej praktycznej strony.

Największy nagrany rekord na jaki się natknąłem (na YouTube) pochodzi z konkretnie tego filmu:

85 010 przejętych bloków, 5 killi i łączny wynik 87 510 punktów. Zajęta mapa w 97,4%. A następnie wygrana.

Zatem w praktyce powyżej prawdopodobnie ~90-97% przejętej mapy mecz się kończy i wyłania zwycięzcę automatycznie. Nie mniej jednak to wcale nie oznacza, że nie można by przejąć 100% mapy.

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż w tym wypadku rekordzista przejmował teren niechlujnie, niedokładnie po granicy, a więc do 100% brakuje aż 2,6%. Gdyby zachował dokładność mógłby będąc ostatnim graczem spokojnie grę zamknąć w pełni przejętym obszarze.

Odnośnie punktów. Okazuje się, że 85 010 bloków to już 97,4%, zatem obliczenia na podstawie mojego wyniku były błędne.

Dodatkowo w przytoczonym rekordzie gracz unicestwił bardzo mało oponentów, zatem tym bardziej jest to dalekie od tego co oszacowałem teoretycznie.

Nie mniej jednak da się zdecydowanie dokonać znacznie większego wyniku, ale z pewnością nie przyjdzie to łatwo.

Może są i więksi rekordziści, którzy opublikowali swój wynik na YT. Jednak mogłem nie zanurkować na tyle, aby to zauważyć.

superhex

Bezpośredni link do gry: http://superhex.io .

Link z IO games: http://iogames.space/superhex-io .

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *