Grymer.eu | Blog o grach

Twoje źródło ciekawostek o grach

bomby io gra
Gry IO Wszystkie

BOMBY.IO | ORYGINALNY WIRTUALNY TWÓR

Wiele gier z gatunku IO nawet jeśli dobre to często są pewną mocną inspiracją innego dzieła. Przez to takich IO z pomysłem na siebie jest bardzo nie wiele. Z tego powodu perełek, które mają swój oryginalny czysty koncept, bądź wykonane są na tyle kreatywnie, że nawet jeśli są mocną inspiracją to nadal zachowują formę wyjątkowości, jest bardzo niewiele.

 

Dzisiaj przyjrzymy się dziele, które zdecydowanie zasługuje na miano fenomenu w tym gatunku. Oczywiście moja ocena tej gry jako fenomenu, czy też wyjątkowego dzieła jest subiektywna. Wiele osób z zewnątrz, którzy z grami przeglądarkowymi mają mało do czynienia nie zwrócą uwagi na takie, bądź co bądź indywidua.

przeglądarkowa gra io

Zachwalam, ale konkretów brak. Zatem do dzieła.

 

Sterujemy emotką poprzez odpowiedni ruch myszką. Lewy przycisk myszki służy do stawiania bomb. PPM zaś do rushowania. Myślę, że jest to bardzo fajny pomysł połączenia możliwości stawiania bomb wraz z umożliwieniem boosta w postaci zwiększenia prędkości, oczywiście z zachowaniem staminy na wszystkie te akcje.

 

Grafika w grze zdecydowanie na duży plus. Nie jest przesadzona, ale jednocześnie jest dokładnie taka jaką możemy oczekiwać po grze z tego gatunku. Wygląda trochę kreskówkowo z domieszką komizmu. Komizm wynika tu z użycia emotek jako postaci sterowanych przez graczy. Dodatkowo przypomina stare dobre flashowe gierki. Przynajmniej sama kreska przynosi mi takie skojarzenia.

screen z awansem na poziom 11 w bomby io

Może trochę więcej o samej mechanice. Tak jak już wspomniałem przy okazji omawiania sterowania, dostajemy możliwość stawiania bomb, ale również przyspieszania. Połączenie tych dwóch rzeczy daje naprawdę niesamowite możliwości, to właściwie ten element sprawia, że moim zdaniem ta gra należy do swoistych perełek tego podgatunku.

 

Zauważmy, że jeśli chodzi o bomby to przeważnie występują one w tworach stricte przypominające klasyczne bombermany. Natomiast rushowanie pojawia się w wielu gierkach natomiast połączenia ze stawianiem bomb jeszcze nigdzie nie widziałem, aż do momentu kiedy poznałem tę grę.

unikatowa gra przeglądarkowa

Na mapie rozstawione są dwa rodzaje automatycznie spawnujących się mobów. Ten bardziej popularny to małe naburmuszone emotki, które jak dotkniemy dostajemy oszołomienie. Powoduje ono, że znacznie zwalniamy przez kilka sekund. Natomiast jeśli zabijemy taką emotkę bombą, dostaniemy w nagrodę kryształ, który po wzięciu dodaje ogólną ilość punktów, powiększa naszą postać, a ponadto daje możliwość levelowania po zebraniu takich wielu.

 

Drugi rodzaj mobów to już bardzo zdenerwowane emotki. Widać, że są bardzo agresywnie nastawione. 😛 Po dotknięciu ich nie dostajemy stunned, tylko momentalnie giniemy.

 

Generalnie jeśli jeszcze chodzi o spawnowanie się potworów to zauważyłem pewną prawidłowość jeśli chodzi o ich spoty. Przeważnie w miejscach, gdzie jest gęsto bardziej popularnych mobów, to gdzieś w tej grupie znajdzie się chociaż jeden większy mob.

 

Ma to sens ponieważ, aby z nimi walczyć i sensownie zdobywać punkty to trzeba odpowiednio strejfować, czy też manewrować między nimi oraz dodatkowo je lurować. W taki sposób, aby po wybuchu jednej z naszych bomb otrzymać odpowiednią ilość kryształków. Ciągłe zabijanie po jednym pomniejszym mobku raczej nie gwarantuje nam zdobycia chwilowo pierwszej pozycji.

 

Dodatkowo bardzo zachęcające jest zabijanie tych śmiercionośnych, większych, bardziej niebezpiecznych emotkowych bestii, ponieważ wypada z nich znacznie więcej dużych kryształów niż w przypadku pomniejszych mobów.

 

Zatem założenie jest takie, że walczymy tak czy owak z jednym i z drugim rodzajem. Zatem często przytrafiają się sytuacje, że małe nas spowolnią i wówczas większy nas dogoni i zabije.

 

Trzeba odpowiedniego wprawienia się w grze oraz wyskillowania, by zadbać o to, aby do takich sytuacji dochodziło jak najmniej.

 

Levelowanie oraz zwiększanie się naszej emotki wraz z progresem w grze ma swoje plusy jak i minusy. Plusem jest, że co poziom znacznie zwiększa się zasięg bomby. Minus levelowania dotyczy zwiększenia się zasięgu bomby. Chwila… Co?

 

Dokładnie tak. Wzrost zasięgu jest tutaj zarówno korzystny jak i problematyczny. Im większy zasięg tym bardziej trzeba uciekać od postawionej bomby, która zaraz wybuchnie, tak aby eksplozja nie trafiła nas. Wówczas jeśli tak się stanie to również zostajemy spowolnieni. Z drugiej strony większy zasięg powoduje, że w tym samym, bądź podobnym czasie jesteśmy w stanie unicestwić znacznie większą ilość przeciwników, a więc dostać większego loota, a dalej otrzymać jeszcze szybciej większą ilość punktów.

 

Dodatkowo wspominałem również o ciągłym powiększaniu się sterowanej przez nas emotki. Tak jest i dzieje się to nie tylko przez zdobywanie poziomów. Takie powiększenie może dać nam bardzo złudne wrażenie, że dzięki temu jesteśmy przecież silniejsi, więc tym bardziej będzie ciężko nas unicestwić. Nic bardziej mylnego. Przecież to wszystko powoduje, że mamy do wyboru poruszanie się na coraz to mniejszej ilości ścieżek. Coraz ciężej przyjdzie nam wymijać kolejnych przeciwników. Nie mniej jeśli chcemy bić rekordy to trzeba będzie się do tego przystosować oraz próbować również i ten fakt jak najbardziej przekabacić na swoją korzyść.

 

Może nie przedstawiłem tej gry w jakiejś idealistycznej formie. Raczej popełniłem suchy opis gry. Jednak to, czy zasługuje ona faktycznie na wyróżnienie wśród IO musicie zdecydować sami. Ten artykuł tylko przybliżył mniej więcej rozgrywkę. W pewien sposób punkt widzenia na grę, jednak praktyka to praktyka i najlepiej jak zagracie w nią sami i zdecydujcie, czy Waszym zdaniem to również jest perełka.

 

Bezpośredni link do gry: http://bomby.io/ .

Link poprzez IO Games: http://iogames.space/bomby-io .

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *