Grymer.eu | Blog o grach

Twoje źródło ciekawostek o grach

obrazek glowny do artykulu o NoBrakes IO

NoBrakes IO, czyli wyścigowy format rozrywki w IO

Wyścigowe gry IO to naprawdę nisza nisz. Natknąć się na taki tytuł jest bardzo trudno. Swego czasu znalazłem jedną taką grę z tego podgatunku, w której głównym założeniem jest ściganie się.

 

W tym wypadku mamy do czynienia nie tylko z tworem ładnie zrobionym estetycznie pod kątem graficznym, ale również pod kątem technicznym również moim zdaniem jak na klasę tego typu trzyma bardzo mocno poziom.

 

Zaczynamy jako uśmiechnięty prostokąt. Za każdy kolejny wyścig odblokowujemy kolejne możliwe kolory naszego pojazdu oraz inne dodatkowe elementy, które pozwalają nam bardziej customizować naszą rajdową postać, przez co później możemy przypominać romb, kroplę, kwadrat, elipsę, koło i inne.

wygrana w NoBrakes IO screen

Oprócz wspomnianych rzeczy otrzymujemy również monety i punkty doświadczenia. PD jak zapewne większość graczy może się domyślić służy do levelowania. Natomiast monety również można wykorzystać na kupno kolejnych inwentarzy do sterowanego przez nas wirtualnego bytu.

 

Rozgrywka nie ogranicza się tylko do jednej mapy. Jeśli otrzymamy za jednym razem odpowiednią ilość monet za wygranie wyścigu, wówczas otrzymamy dostęp do kolejnych lokacji, które również możemy ogrywać z innymi graczami.

 

Trzeba bardzo uważać, aby nie uderzyć w ścianę, ponieważ skutkuje to natychmiastową przegraną. Dodatkowo podczas wyścigu otrzymujemy bonusy, które można wykorzystać do utrudniania przeciwnikowi gry, bądź całkowitej eliminacji wrogiego nam oponenta. W zależności od pozycji, w której się znajdujemy możemy dostać bombę w postaci dużego pocisku, który powinno się umiejętnie trafić w przeciwnika, który jest przed nami. Jeśli otwieramy, zatem jesteśmy na pierwszym miejscu będziemy otrzymywać zdecydowanie częściej zwykłe bomby, które stawiają się po chwili automatycznie i również możemy spróbować je ustawiać tak, aby jacyś gracze będący za nami na nie się natknęli. Najbardziej pokojową formą boosta w tej grze jest znaczne przyspieszenie na kilka sekund.

 

Same uderzenie bombą nie musi powodować śmierci. To też zależy z jakim impetem w daną przeszkodę uderzymy i czy końcowym efektem będzie uderzenie w “barierkę”. Jeśli uderzenie nie będzie skutkowało zderzeniem z barierą to możemy grać dalej. Sztuką zaś jest odpowiednie wymanowranie, aby nawet po takim uderzeniu przetrwać na mapie.

 

Niektórzy gracze obierają strategię poruszania się w przeciwnym kierunku do zamierzonego, co może skutkować zderzeniem czołowym. Zauważyłem, że ta strategia coraz chętniej jest wybierana.

 

Moim zdaniem taka możliwość powinna być zabroniona poprzez jakieś techniczne ograniczenie. Chociażby przez wyrzucanie z planszy jeśli ktoś to robi z premedytacją. Nie powinno być to ciężkie do wykrycia jeśli ktoś jedzie w złą stronę, ponieważ nie zalicza checkpointów przez dłuższy czas.

 

W grę pograć poprzez IO Games: http://iogames.space/nobrakes-io .

Bezpośredni link: https://nobrakesio.totebo.com/ .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *