Gra shooters.io jest bardzo podobna do omawianej w innym artykule gry spaceone.io. Myślę, że niejeden gracz, który ogrywał zarówno pierwowzór jak i tę lekką kopię (bądź mocną) zauważy tutaj możliwe, że wręcz “za dużo inspiracji”.
Jednak mimo, iż sterowanie, ogólna mechanika gry oraz jej zasady są niemal identyczne, jak w oryginale, to jednak nie są to jedyne składowe, zatem dalej już autor shooters.io postanowił zrobić coś bardziej swojego.
- A więc pierwsza różnica: Grafika.
Mimo, że sama gra już na pierwszy rzut oka jest bardzo podobna do najpewniej czerpanego pierwowzoru to jednak szata graficzna między omawianymi tytułami różni się. W spaceone.io jest taka bardziej nowoczesna, podświetlona, kojarzy się z jakąś kosmiczną energią, natomiast w shooterze ma bardziej nacechowanie komiksowej, bajkowej.
- Druga różnica: Punktacja.
W spaceone.io punkty do rankingu są naliczane jedynie za zabitych przeciwników będącymi graczami. W shooters.io punkty otrzymujemy dosłownie za wszystko. Za zabicie graczy podwójnie, za wygenerowane dryfujące elementy również oraz za zabicie botów. No właśnie, botów, a więc czas na trzecią różnicę.
- Trzecia różnica: Boty.
Grając w pierwowzór nie uświadczyłem nigdy, aby w grze pojawiały się jakieś boty. Możliwe, że są na tyle inteligentne, że przypominają swą behawiorystyką raczej słabych graczy niż faktycznie mizerną sztuczną inteligencję nie mniej w shooterze boty są na porządku dziennym i z ogólnej rozgrywki mogę śmiało przyjąć, że zdecydowanie jest ich więcej niż zwykłych graczy. Co ciekawe, jak już wspomniałem w punkcie drugim dostajemy podwójne punkty za graczy. Chodziło właśnie o to, że podwójne względem botów. Za odpowiednio trudnego bota dostaniemy tych punktów dwa razy mniej niż za ziemskiego playera, fakt ten jest jeszcze dodatkowo oznaczony odpowiednim monitem przy pokonaniu danego rywala. W przypadku zabicia gracza pojawia się dodatkowo informacja o mnożniku (multiplerze): x2.
Bezpośredni link do gry: https://shooters.io/ .