Brutalmania IO | Bardzo ciekawa i brutalna gierka
Słowem wstępu…
Kilkanaście dni temu (licząc z momentem pisania artykułu, a nie jego opublikowania) do IO Games Space dodano grę Brutalmania IO.
Ogólna rozgrywka i to na czym polega sama gra
Jest to jedno z tych IO w których pojedyncza rozgrywka nie oznacza całej gry, a jest tylko jej częścią będącego podstawą dla dalszego rozwoju. Tutaj walka na miecze/pałki/patyki/kamienne siekiery i inne jest tylko chwilowa. Natomiast monety, które za to dostajemy pozwalają nam poza rundami ulepszać naszego wojownika, aby w kolejnych stawał się coraz lepszy.
System ulepszeń
Upgrade system jest tu o tyle ciekawy, że zwiększenie ilości HP, czy też levelowanie ogólne ma przełożenie w samych rundach takie, że pozwala nam rozwinąć się w samym meczu w szybszy sposób, ale nie powoduje zaś tego, że na samym początku gry będziemy od razu posiadali wszystkiego co wcześniej zdobyliśmy. To przyśpiesza progress tymczasowy, ale nie powoduje, że od razu w rozgrywce będziemy to wszystko posiadać. To powoduje, że mimo wszystko nawet będąc już skillowym graczem z wielogodzinnym stażem to nadal jest możliwość, że jakiś początkujący przeciwnik nas unicestwi. W dalszym rozwoju jest już trochę inaczej, ale o tym może później.
Możemy ulepszać nie tylko maksymalną ilość życia, ale również oręż którym władamy. Kolejny upgrade powoduje zmianę broni na znacznie efektywniejszą. Bardziej zabójczą.
System osiągnięć
Dodatkowo w grze jest również system osiągnięć, który pozwala nam odbierać coinsy również za zdobyte achievementy. Sam interfejs i generalnie to jak się ten system przedstawia jest zrobione bardzo czytelnie.
Zalety/ciekawostki
W dalszych etapach gry możliwe otwieranie skrzynki odbywa się nawet co 3-4 rundy. Oczywiście to nadal jest zależne od tego ile zabijemy przeciwników w danej rundzie.
Prawdopodobnie, aby zdobyć najpotężniejszy oręż oraz skina trzeba poświęcić bardzo dużo czasu. Nie jest mi jednak znane, czy są jakieś sztywno określone limity co do ilości ogólnego poziomu. Tego, który można trenować, a nie tego, który jest w samej rozgrywce i zawsze rozpoczyna się od pierwszego. W każdym razie to sprawia, że nie jest to gra na tzw. 5 minut.
Bardzo ciekawie została tu rozwiązana kwestia blokowania reklam. Po wyłączeniu AdBlocka, czy też innego programu blokującego między rundami raz po raz wyświetlą się reklamy, które jesteśmy zmuszeni obejrzeć. Jednak dzięki temu, że mamy oprogramowanie blokujące reklamy wyłączone to otrzymujemy również bonus w postaci podwójnej ilości otrzymywanych coinsów, co znacznie wspomaga rozwój naszej postaci.
Dodatkowo gra jest bardzo dynamiczna. Każdy chce jak najszybciej unicestwić jak największą ilość przeciwników, aby osiągnąć jak najlepszy i jak najszybszy progres. To wszystko powoduje, że krew sączy się niesamowicie efektownie. Oczywiście jak na warunki IO, więc na jakąś niesamowitą krwistość nie ma co liczyć.
W momencie, w którym giniemy pokazuje się mini statystyka z tym co zrobiliśmy w danej rundzie, a do tego jeśli mamy taką możliwość otwieramy skrzynkę. Jeśli zabiliśmy co najmniej pięciu przeciwników wówczas dostaniemy również możliwość pochwalenia się swoim wynikiem na Facebooku, bądź Twitterze. Trzeba przyznać, że jest to bardzo ciekawa forma promocji ze strony autora, ponieważ nie wciska chwalenia się grą gdzie się tylko da, lecz daje taką możliwość tylko w przypadku osiągania lepszych wyników. Moim zdaniem takie zachowanie jak najbardziej na duży plus.
Na pochwałę również zasługuje to, że achievementy można otrzymać za bardzo dużo rzeczy. Nawet za ilość przeprowadzonych rozgrywek.
W zależności od tego co osiągnęliśmy w danej rundzie dostajemy pewną ilość procentów na progress barze, który gdy osiągnie wartość 100% da nam skrzynkę, z której przeważnie również otrzymamy wirtualną walutę.
Oprócz oręża możemy również ulepszać skina naszej postaci, co również daje dodatkowe punkty życia.
Wady i ewentualne braki
Dużym minusem moim zdaniem jest brak możliwości rejestracji oraz częściowy spoiler w zakładce z upgradem, która pokazuje ile łącznie można posiadać broni oraz skinów wyglądu postaci.
Dodatkowe informacje
Po dalszym ograniu okazało się, że później już nawet na starcie dostajemy kilka kresek z HP bez potrzeby zbierania czerwonych punktów na mapie.
Podsumowanie
Gier IO jest wiele, ale perełek nie. Ta gra zdecydowanie zasługuje na miano perełki. Gwarantuje długą, dynamiczną rozgrywkę. To dzieło jest przykładem, że na podstawie wielu wcześniejszych IO bitewnych można stworzyć nadal coś swojego i może to być bardzo grywalne. Zatem zapalonych deweloperów idących w tym kierunku zachęcam jak najbardziej do działania. Im więcej twórców gier w ogóle niszowych, tym więcej w tym wszystkim wyjdzie diamentów.
Gierka poprzez IO Games: http://iogames.space/brutalmania-io .
Bezpośredni link do gry: https://brutalmania.io/ .